Status vedr. rugbyaktiviteter i marts/april

Rugby Danmark
24. mar. 2020


Efter forlængelsen af den delvise lukning af Danmark følger hermed en status fra DRU i forhold til de planlagte aktiviteter.

Vi aflyser alle aktiviteter frem til og med den 13. april – og henstiller til at alle klubber gør det samme, uanset størrelsen af forsamlingen. Det er nu, vi holder sammen - og vi knækker kun kurven ved at holde afstand. Det er vi overbeviste om at alle bakker op om.

Vi planlægger nu efter sæsonstart den 2. maj 2020 (se mere nedenfor), men situationen kan naturligvis stadig nå at ændre sig.
DRUs ”Corona-gruppe” mødes som minimum ugentligt og vi vil løbende orientere om kommende ændringer.

 

Følgende DRU arrangementer er aflyst/udsat:

Alle kurser i marts og april måned:

15. marts          WR niveau 1 dommerkursus, øst
16.-18. marts    WR niveau 1 trænerkursus, øst                       
22. marts          Kids First dommerkursus, CSR
26. marts          Kids First dommerkursus, ARK
26. april            WR XV trænerkursus 1 ARK
26. april            WR Sevens trænerkursus RK Speed
26. april            WR dommerkursus, niveau 1 ARK

Vi arbejder på en online løsning i forhold til Kids First kurserne. Vi tilretter krav og retningslinjer til klubberne efter forholdene.

Hele DRUs kursuskalender vil blive opdateret. Vi afventer situationen og skal naturligvis også koordinere med de respektive educators.

Landsholdssamlinger i marts og april måned:
21.-22. marts   Danmark Sevens, U19
28.-29. marts   Danmark Sevens, kvinder
28.-29. marts   Danmark Sevens, mænd
3.-5. april          Danmark XV, mænd
13. april            Danmark Sevens, mænd

Følgende landsholdssamlinger afventer information fra Rugby Europe samt en vurdering fra landstrænernes side, i forhold til om det giver mening at gennemføre:

18.-19. april     Danmark Sevens, kvinder (Malmø Sevens aflyst)
25. april            Danmark Sevens, mænd
25.-26 april      Danmark Sevens, U19

Vi er i løbende kontakt med Rugby Europe ang. forårets landsholdsaktiviteter. Seneste udmelding er, at alle aktiviteter er indstillet frem til og med den 15. april, men vi forventer en opdatering (og forlængelse) i denne uge.

Turneringsaktiviteter:
28. marts          Pokalkvartfinale HRK v CSR
1. april              DM Sevens Serie 1, kvinder
4. april              Pokalsemifinaler
18. april            DM XV, 1. division
18. april            DM XV, 2. division vest
18. april            B&U 1 hos Hamlet

Pokalturneringen 2019/20 udsættes. Hvis det bliver praktisk muligt, vil turneringen forsøges gennemført i løbet af sæsonen. Vi kan dog ikke garantere, at der bliver mulighed for at afvikle turneringen.

I kvindernes DM Sevens Serie forventer vi pt. at sæsonen fastholdes uændret og en ny dato for 1. DM serie følger når vi ved mere. Vi tager forbehold for evt. ændringer til landsholdets sæson, som kan have indflydelse på turneringen.

B&U turneringens 1. stævne udgår.

Det vil altså sige, at vi pt. forventer sæsonstart den 2. maj. Dette giver mulighed for at klubber kan gennemføre træningssamlinger inden opstart. Situationen kan naturligvis stadig ændre sig.

Det kan ikke undgås, at der bliver ændringer til kampprogrammet for at få plads til udsatte kampe. 

Der ændres ikke i programmet for den 2. maj – da det vil være nødvendigt for klubber at forberede kampe/rejser. Dette forudsætter at der ikke bliver tale om yderligere udsættelser.

RUGBYweekend
28. marts          RUGBYkonference
29. marts          Repræsentantskabsmøde 2020

RUGBYkonferencen udsættes til efteråret.
Bestyrelsen arbejder pt. på en ny dato for selve repræsentantskabsmødet (på denne side af sommerferien). Kan mødet ikke afholdes på traditionel vis, vil bestyrelsen overveje at holde mødet digitalt, så bl.a. valg og økonomi kan komme på plads.
Mødematerialet er udsendt rettidigt (i forhold til oprindelig dato) og den nuværende bestyrelse fungerer som en form for ”forretningsministerium” i perioden frem til mødets afholdelse.

SOMMERLEJR I SPJALD, DEN 28. JUNI TIL 2. JULI:
Vi håber fortsat at gennemføre sommerlejren og vil derfor udsende invitation inden Påske. Vi vil dog ikke udelukke, at sommerlejren må aflyses i år. Dette er helt op til situationen og om hvorvidt det til den tid vil være ansvarligt at samle så mange børn på et sted.

Vores ansatte (inkl. IKC medarbejdere) arbejder fortsat hjemmefra. Der svares derfor ikke på DRUs hovednummer (43262800). Kontakt administrationen på mail.

De mange ændringer er ærgerlige, men uundgåelige i en situation, der kræver at vi alle tager ansvar for hinanden og for samfundet.

Jens Aage Skare Nielsen
Formand

LINKS:

Klar til at komme i gang?

Udforsk Holdsport, eller opret en konto med det samme og begynd at administrere din klub. Du kan også kontakte os for at få hjælp til opsætningen af din klub.
Hvad koster det?
Hvilke behov har din klub? Basis eller PRO abonnement?
Priser
Funktionsoversigt
Ingen 2 klubber er ens. Vores funktioner dækker dine behov.
Funktionsoversigt