Player_slider

Træningsøvelser

Fodtræning og bevægelighed omkring hofte og lyske

Beskrivelse af øvelsen: Nedgang, oprulning uden brug af arme (øvelse i video D0030 i Hele kroppen i sportsbasics.com)

Formålet med øvelsen: Denne helkropsøvelse (fodøvelse) styrker din bevægelighed i foden og rundt omkring hoften/lyske for en bedre bevægelighed. Sammensat øvelse med kombination af kropskontrol, smidighed og balance. Motorik træning med kroppens mange funktioner for en bedre motorik og samarbejde mellem kropsdele.

I idræt, uanset hvilken idræt du træner, så er stærke og bevægelige fodled en styrke. Det er skadesforebyggende og sikrer optimal anvendelse af fødderne ved landninger og hop eller teknisk udførelse ved f.eks. vægtløftning.

Udførelse: Fra stående, langsom nedgang til rygliggende og op igen til stående, uden brug af hænder. God øvelse til opvarmning.

Sjov færdighed som giver en fordel hvis man falder og hurtigt skal rejse sig op igen, når man spiller fodbold eller håndbold.

Du kan også bruge træningsøvelsen til hjemmetræning og gerne på græs!

Anbeflede gentagelser og sæt: Gentag 6 - 10 x 1 - 3.

Øvelserne på Holdsport er sammensat af Mats Mejdevi fra træningsplatformen Sportbasics

Populære øvelser
Gør som 564.000 andre og opret dig hos Holdsport