Player_slider

Træningsøvelser

Fodtræning og bevægelighed

Beskrivelse af øvelsen: Skiftevis gang - udad og indad (øvelse i video A0100 i Fod & Ben i sportsbasics.com)

Formålet med øvelsen: Denne fodøvelse styrker dine muskler i foden ved ulige vinkler for en bedre balance. Styrker dine ledbånd og muskler omkring fodledet. Enkel øvelse til at undgå forstuvninger i fodled. Kan også bruges som genoptræning efter skade som f.eks. en forstuved ankel som motorik træning.

I idræt, uanset hvilken idræt du træner, så er styrke og bevægelige fødder (og lyske) en forudsætning for at kunne få bedre kontrol af en bevægelse. Her kan man tidligt øve kontrol af foden så man lettere kan udføre en god indersideaflevering! Vigtig grundtræningsøvelse, fremfor alt for fodboldspillere! Så brug den til unge fodboldspillere!

Udførelse: Skiftevis gang - 4 skridt udad, 4 skridt indad, osv. 10 - 15 m. Fungerer bedst uden sko så at hele foden aktiveres.

God øvelse for opvarming og kontrol over fødder og smidighedstræning af lyske og hofter. Du kan også bruge træningsøvelsen til hjemmetræning!

Anbefalede gentagelser og sæt: 10 - 15 m..

Øvelserne på Holdsport er sammensat af Mats Mejdevi fra træningsplatformen Sportbasics.

Populære øvelser
Gør som 564.000 andre og opret dig hos Holdsport