Player_slider

Træningsøvelser

Bentræning under forflytning

Beskrivelse af øvelsen: Hurtige hop fremad på tæerne (øvelse i video A0310 Fod & Ben i sportsbasics.com)

Formålet med øvelsen: Denne styrkeøvelse øger din styrke i ben og fodled. Træningsøvelsen hjælper dig til at få hurtigere fødder.

Den styrker ledbånd, muskler omkring fodled og lårmuskulaturen. I idræt, uanset hvilken idræt du træner, så er hurtighed vigtig. Ved angreb, forsvar og ved driblinger kræves hurtige fødder. Træningsøvelsen kan let anvendes af ung som gammel.

Udførelse: Hurtige hop fremad på tæerne, spredte ben, knæene bøjet ca. 100 grader. Hold fart og rytme.

Unge kan være mere oprejste og fødderne mere samlede, men jo stærkere du bliver, så førsøg at komme lidt dybere i knæ med spredte ben. Lyt til fødderne og deres rytme.

Kontinuitet er et nøgleord i træning og i den fysiske træning. Anvend øvelsen som en del af opvarmningen. Du kan også bruge træningsøvelsen til hjemmetræning!

Anbefalede gentagelser og sæt: 10 - 15 m x 1 - 3.

Populære øvelser
Gør som 564.000 andre og opret dig hos Holdsport