Player_slider

Træningsøvelser

Armtræning 2

Beskrivelse af øvelsen: Armbøjning med hel vending (øvelse i video C0031 i Overkrop & Arme i sportsbasics.com).

Formålet med øvelsen: Denne armøvelse styrker dine muskler i arme og bryst. Desuden styrker den de muskler du har brug for ved rotation og vendinger.

Denne øvelse med korrekt udførelse stiller også krav ved coretræning.

Træningsøvelsen er også motorik træning, som kombinerer flere kvaliteter som smidighed og bevægelighed, styrke, balance og rotation. Styrker du kan tage med dig i alle idrætter.

Udførelse: Jo stærkere du bliver, desto bredere håndisætning. Hold fødderne samlede og sørg for at lave så stor en bevægelse med armen som muligt.

Fokus på korrekt kropsholdning. Forsøg at holde hoften strakt.

En øvelse til at tage med i opvarmningen for de lidt ældre. Forsøg at anvende alsidighed som en del af både den fysiske træning og i opvarmningen! Ved at forsøge at have en struktur træningen med at træne hele kroppen som en fast del i træningen kan du undgå skadeproblemer og optimere dine forudsætninger for en mere holdbar krop. Du kan også bruge træningsøvelsen til hjemmetræning!

Anbefalede gentagelser og sæt: 2 - 16 x 1 - 3.

Øvelserne på Holdsport er sammensat af Mats Mejdevi fra træningsplatformen Sportbasics.

Populære øvelser
Gør som 564.000 andre og opret dig hos Holdsport