Player_slider

Træningsøvelser

Armtræning

Beskrivelse af øvelsen: Armstrækning med bøjede knæ i gulvet (øvelse i video C0030 i Overkrop & Arme i sportsbasics.com).

Formålet med øvelsen: Denne armøvelse styrker dine muskler i arme og bryst.

Når du kan lave øvelsen rigtigt med flere gentagelser (mere end 10) så kan du træne den ”store” eller rigtig armstrækning stående på hænder og fødder.

Denne øvelse med korrekt udførelse stiller også krav til coretræning.

I idræt, uanset hvilken idræt du træner, så er en stærk core eller kropstamme utrolig vigtig. Øvelser fra gluteus (”ballemusklen”) til skuldrene kaldes for coretræning.

Udførelse: Fokus på korrekt kropsholdning. Forsøg at holde hoften strakt.

En øvelse man kan anvende i opvarmningen for de små. Forsøg at anvende alsidighed som en del af både den fysiske træning og i opvarmningen! Ved at forsøge af have en struktur i træningen ved at træne hele kroppen som en fast del i træningen kan du undgå skadeproblemer og optimere dine forudsætniger for en mere holdbar krop. Du kan også bruge træningsøvelsen til hjemmetræning!

Anbefalet gentagelser og sæt: 5 - 15 x 1 - 3.

Øvelserne på Holdsport er sammensat af Mats Mejdevi fra træningsplatformen Sportbasics.

Populære øvelser
Gør som 564.000 andre og opret dig hos Holdsport